20.02.2019r. Wycieczka pełna wrażeń

Wycieczka pełna wrażeń – czyli nauka poprzez zabawę

20190220 110732

20 lutego 2019r uczniowie klasy VIc i VId wybrali się na niezwykłą lekcję przyrody do Centrum Nauki Leonardo da Vinci – miejsca łączącego wiele dziedzin, które promuje nowoczesną komunikację naukową, wzbudza ciekawość i zachęca do samodzielnego myślenia.

Innowacyjne metody popularyzacji nauki prowadzą do aktywnego kontaktu ze zjawiskami naukowymi, umożliwiają uczestnikom eksperymentów wcielenie się w rolę badaczy, inspirują do obserwacji, doświadczania, zadawania pytań i poszukiwania odpowiedzi. To miejsce daje wszystkim możliwość rozwoju oraz aktywnego i inspirującego wypoczynku. Cała ekspozycja oraz działania edukacyjne skupiają się tu na zdrowym i dobrze funkcjonującym organizmie ludzkim oraz jego otoczeniu.

Główną ideą działania centrum jest wzbudzenie zainteresowania wśród zwiedzających naukami przyrodniczymi, poprzez aktywne i wzmacniające postawę kreatywną działania edukacyjne, okraszone wyśmienitą zabawą.

Uczestniczyliśmy w dwóch warsztatach naukowych w pełni wyposażonym laboratorium. Największą atrakcją były zajęcia: „Pochłaniasz mnie bez reszty – sorpcyjność”. Wyprodukowaliśmy superabsorbent, który pozwolił nam stworzyć trwały „śnieg”. Wykonując ciekawe doświadczenia dowiedzieliśmy się również, dlaczego węgiel apteczny pomaga ograniczyć nieprzyjemny zapach, np. w lodówce i dlaczego wyprane ubrania przyjemnie pachną, ale po kilku godzinach noszenia zapach znika. Zbadaliśmy również właściwości sorpcyjne węgla medycznego i przekonaliśmy się, dlaczego stosujemy go w zatruciach pokarmowych. Bardzo ciekawe były również warsztaty pt.„Mydło – pogromca brudu”, w trakcie których poznaliśmy historię mydła, dowiedzieliśmy się, jak powstaje, jakie ma właściwości i dlaczego się pieni. Odpowiedzi na nurtujące nas pytania uzyskaliśmy, prowadząc szereg doświadczeń chemicznych. Dużą atrakcją dla nas było samodzielne wykonanie pod okiem pracownika laboratorium kolorowego, pachnącego mydełka glicerynowego, które pod koniec spotkania ładnie zapakowaliśmy. Zajęcia laboratoryjne bardzo nam się podobały.

Obejrzeliśmy dwie wystawy o charakterze multimedialno – mechatronicznym:
– „Człowiek – niezwykła maszyna”, podejmująca zagadnienia związane z budową i funkcjami życiowymi człowieka.
– „Człowiek – trybik w machinie przyrody”, dotycząca zagadnień ekologiczno – przyrodniczych.

Kolejnym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie Dworu Starostów Chęcińskich. Dwór w Podzamczu Chęcińskim powstał w XVII wieku w miejscu dawnego folwarku. Zbudował go Starosta Chęciński Stanisław Branicki, który przeniósł tu siedzibę Starosty z Zamku Chęcińskiego. Ubrany w strój z epoki przewodnik barwnie i ciekawie opowiedział nam o zamku i jego właścicielach.

Na zakończenie wycieczki zrobiliśmy sobie z panem przewodnikiem pamiątkowe zdjęcie i w znakomitych humorach wyruszyliśmy w drogę powrotną do Zwolenia.

Copyright © 2011 Camelian Homes! All right Reserve!
Design by : Place your Website!

Distributed By Joomla Perfect   Sponsored By Ayos Hosting | Property List | FoodCart Franchise