Wycieczki szkolne 2017/2018

Szlakiem lubelskich legend

W słoneczny poranek 9 maja wyjechaliśmy na wycieczkę do Lublina. Podróż minęła nam dość szybko i już po godzinie dziewiątej byliśmy na Placu Zamkowym, gdzie czekała na nas pani przewodnik. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od obejrzenia budowli  Zamku, następnie udaliśmy się na spacer po Starym Mieście. Podziwiając zabytkowe kamieniczki z uwagą słuchaliśmy legend związanych z Lublinem. Największe wrażenie zrobiła na nas legenda „O kamieniu nieszczęścia”. Dowiedzieliśmy się także jak wygląda herb Lublina i dlaczego jest na nim koziołek. W ramach odpoczynku dokonaliśmy zakupu ciekawych pamiątek. Następnie udaliśmy się na przedstawienie  „ Proszę słonia” do Centrum Spotkania Kultur, gdzie obecnie mieści się Teatr H. Ch. Andersena. Była to sztuka wyreżyserowana na podstawie książki Ludwika Jerzego Kerna o tym samym tytule. Głodni i pełni wrażeń pojechaliśmy do restauracji na obiad. Po smacznym posiłku czekała nas wizyta w  Manufakturze Cukier Lukier, gdzie  uczestniczyliśmy w ręcznej produkcji  lizaków z dodatkiem naturalnych aromatów.  Zobaczyliśmy jak  produkuje się słodycze. Tworzenie kolorów, dodawanie smaków, łączenie, rozciąganie i wałkowanie było to bardzo ciekawe doświadczenie.  Po przygotowaniu i odpowiednim zrolowaniu masy każde z nas  podchodziło do specjalnie przygotowanego blatu i kręciło swojego lizaka. Mieliśmy także możliwość poczęstowania się świeżo zrobionymi cukierkami. Karmelki były pyszne i szybko znikały w naszych ustach. Zrobione lizaki oraz karmelki zabraliśmy  do domu. Na koniec wycieczki podziękowaliśmy pani przewodnik za wspólnie spędzony czas.

Do Zwolenia wróciliśmy wieczorem  pełni wrażeń i bogatsi o nowe wiadomości

Uczniowie klasy Ic i Id

Centrum Nauki Kopernik

– wyjazd w ramach projektu

„Odkrywcy nowych możliwości w Gminie Zwoleń”

15 marca 2018 r. stu dwudziestu jeden uczniów z Publicznej Szkoły Podstawowej w Zwoleniu  uczęszczających na zajęcia matematyczne w ramach projektu „Odkrywcy nowych możliwości w Gminie Zwoleń” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020 Oś priorytetowa X Edukacja dla rozwoju regionu Działanie 10.1 Edukacja ogólna i przedszkolna Poddziałanie 10.1.1 Edukacja ogólna (w tym w szkołach zawodowych)  i dziesięciu opiekunów pojechało na bezpłatną wycieczkę do Warszawy zrealizowaną w ramach projektu.

Beneficjenci projektu zwiedzili m.in. wystawy stałe w Centrum Nauki Kopernik. Z zaciekawieniem obserwowali w jaki sposób powstaje trąba powietrzna, jak działa młyn wodny, czy też jak funkcjonuje układ kostny człowieka jeżdżącego na rowerze. Brali udział w miniwarsztatach. Najodważniejsi wzięli udział w pokazie „Teatr wysokich napięć”.

Pobyt w Centrum Nauki Kopernik zakończyli w planetarium. Mieli okazję zobaczyć wystawę pt.: „Nasza planeta widziana z kosmosu” oraz obejrzeć film w 3D pt.: „Jesteśmy kosmitami”.

Po zjedzeniu pysznego obiadu udali się na Stadion Narodowy. W przyjemnej atmosferze wróciliśmy do Zwolenia na godzinę 19.

Iwona Siwierska

Wycieczka do Radomia dzieci z oddziału 0e i 0g

W dniu 20 lutego 2018 roku odbyła się wycieczka do Radomia dzieci z oddziału 0e i 0g. W Teatrze Powszechnym im. Jana Kochanowskiego obejrzeliśmy spektakl pt. „Calineczka”. Opowiada on przygody malutkiej dziewczynki o wielkim sercu, która wędrując przez świat, poznaje jego piękno, ale musi także stawić czoła czającym się wokół zagrożeniom. Postaci, które spotyka na swojej drodze, uczą ją wielu ważnych rzeczy - dzięki nim Calineczka dowiaduje się, czym jest wzajemny szacunek, wrażliwość na cierpienie innych    i przyjaźń. Krok po kroku dziewczynka odkrywa, że wcale nie trzeba być wielkim, żeby stać się kimś wyjątkowym, a ciekawość świata i konsekwentne podążanie za marzeniami może zaprowadzić naprawdę daleko. Po spektaklu dzieci bawiły się w Centrum zabawy Hula-Park, gdzie w aktywny sposób spędziły czas. Po smacznym obiedzie, zmęczeni ale w doskonałych humorach wróciliśmy do Zwolenia.

Wychowawczynie – Urszula Polak i Ewa Borowiecka

Mikołajkowy wypad na kręgle

Sympatyczny sposób uczczenia mikołajek wybrali uczniowie klasy IVa oraz IVb. Tym razem postawili na aktywny wypoczynek. 19 grudnia świetnie się bawili w radomskiej kręgielni. Mieli do dyspozycji osiem torów. Ten dreszcz emocji, rywalizacja, wspólne kibicowanie kolegom... Było dużo śmiechu i satysfakcji.  Nic dziwnego, że później, gdy pałaszowali pizzę, apetyty wszystkim dopisywały.

W drodze do autokaru była jeszcze jedna miła atrakcja – pamiątkowe zdjęcia przy świątecznej dekoracji. To był drugi wspólny wyjazd w tym roku szkolnym, w październiku uczniowie tych klas byli w kinie i w Muzeum Wsi Radomskiej. Obie wycieczki zapiszą się serdecznymi wspomnieniami.

Danuta Imańska i Agnieszka Chołuj

Coco z Mikołajem

Uczniowie z oddziału specjalnego oraz klas 3c i 3h na wspólnej wycieczce

„Coco” to najnowszy film animowany Disneya. Mały Miguel, zafascynowany grą na gitarze marzy o tym, by pójść w ślady swojego muzycznego idola. Niestety jego planów nie pochwalają najbliżsi. Miguel w pogoni za swoją pasją i wbrew rodzinnemu zakazowi muzykowania w tajemniczych okolicznościach trafia do niezwykłej Krainy Zmarłych, gdzie odkrywa historię swojej rodziny… Obejrzeliśmy ten film z ogromnym zainteresowaniem a niektórym z nas nawet łza się  w oku zakręciła. Po filmie pojechaliśmy do „Krainy Marzeń”, gdzie po wielu zabawach i szaleństwach przybył do nas Mikołaj. Otrzymaliśmy słodki upominek i radośni wróciliśmy do domu.

W Wiosce Świętego Mikołaja

Dzień przywitał nas iście zimową  i mikołajkowa aurą. Było zimno i prószył śnieg. Aby spotkać się z tym niezwykłym Świętym musieliśmy się udać do Bałtowa. Tam powitał nas pomocnik Mikołaja i zaprowadził  do jego magicznej Wioski. Po pokonaniu niezwykłego szlaku,  podczas którego podziwialiśmy domki elfów, trafiliśmy do przytulnej chatki,  pachnącej  piernikiem i cynamonem.  Tam czekał na nas Mikołaj wraz z  sympatycznymi elfami. Dla tych, którzy trochę rozrabiali, Mikołaj przygotował specjalny młynek do mielenia grzechów. Po pozbyciu się wszystkich złych uczynków zostaliśmy obdarowani  prezentami i mogliśmy zrobić pamiątkowe zdjęcie. Aż żal było opuszczać to magiczne miejsce. Pomocnik    Świętego Mikołaja zaprowadził nas do Krainy Królowej Śniegu. Tam w przepięknej,   zimowej  i bajkowej scenerii wysłuchaliśmy baśni o Kaju i Gerdzie. Z zachwytem i niedowierzaniem podziwialiśmy sztuczki magiczne w wykonaniu bajkowego czarodzieja. W swoich komnatach powitała nas przepiękna Pani Zima.  Najpierw przepytała nas ze znajomości baśni. Wypadliśmy bardzo dobrze. W nagrodę dostaliśmy słodki upominek oraz specjalna pieczątkę i mogliśmy się udać do Królestwa Pani Choinki, gdzie malowaliśmy i ozdabialiśmy magicznym pyłem świąteczne aniołki. Po tym wysiłku udaliśmy się na zasłużony obiad. Oczywiście wycieczka byłaby nieudana gdybyśmy nie zakupili pamiątek.  Udaliśmy się na Jarmark, gdzie mogliśmy podziwiać piękne, ręcznie robione świąteczne ozdoby. Tam to dopiero się działo.  Wybór był niezwykle trudny. Po głębokim namyśle trzeba było coś wybrać, ale wcale nie było to łatwe. Jednak każdemu udało się coś kupić.  Zadowoleni mogliśmy wyruszyć szlakiem  dinozaurów.

Pełni   wrażeń  i niezapomnianych doznań wróciliśmy   do Zwolenia.  Był to   magiczny   i niezwykły dzień, który na długo pozostanie w naszej pamięci. Będziemy do niego wracać podziwiając zdjęcia robione przez nasze panie.

Uczniowie klasy Ic i Id

Telewizja, Łazienki, Muzeum Warszawy i … my

We wtorek 28 listopada uczniowie klas VIb i VIc pod opieką nauczycieli wyruszyli na wycieczkę. Stolica powitała nas lekkim mrozem i słońcem.

Telewizja „od kuchni” zainteresowała wszystkich. Obejrzeliśmy „na żywo” próby nagrań programu dla dzieci, poczuliśmy klimat sali, gdzie nagrywa się „Pytanie na śniadanie”, widzieliśmy garderoby aktorów, różnorodne elementy choreografii a prelekcja pana Maćka i pobyt w reżyserce to świetna lekcja o nowoczesnej Telewizji Polskiej na Woronicza 17.

Zwiedzanie obiektu z Pałacem na wodzie w roli głównej rozwiązało wątpliwości młodych wycieczkowiczów, czym są Łazienki w Warszawie.

Pobyt w Muzeum na Starym Mieście pozwolił uczniom na detektywistyczne poszukiwania i kreatywne rozwiązywanie zagadek w niezwykłym miejscu – muzealnych salach i podziemiach.

Program wycieczki został zrealizowany, zdrowi, z bagażem wielu wrażeń wróciliśmy do Zwolenia.  Już planujemy kolejną eskapadę.

Małgorzata Gogacz

Wycieczka do Radomia

28 listopada 2017 roku byliśmy na wycieczce w Radomiu. Długo czekaliśmy na ten wyjazd, ale było warto. Podróż do Radomia minęła nam bardzo szybko. Najpierw pojechaliśmy do teatru obejrzeć przedstawienie „Czerwony Kapturek”. Myśleliśmy, że będzie to przedstawienie tradycyjne, a okazało się, że w tym spektaklu wykorzystano tylko motywy zaczerpnięte z bajki o Czerwonym Kapturku. Poprzez wspólną zabawę z dziećmi z widowni aktorzy przybliżyli nam najważniejsze pojęcia związane ze sceną i w dowcipny sposób wprowadzili nas w fascynujący świat teatru. To była bardzo udana premiera. Potem pojechaliśmy do Hula Parku, gdzie jak zwykle doskonale się bawiliśmy. W znakomitych humorach wróciliśmy do Zwolenia.

Uczniowie klasy IIIf

Przy ognisku…

21 października 2017 r. mieliśmy klasowe ognisko w Leśniczówce. Do Leśniczówki przyjechaliśmy z rodzicami i oczywiście z naszą Panią Hanną Furga. Było ciepło i bezwietrznie. Kiełbaski piekły się znakomicie i bardzo nam smakowały. Oprócz kiełbasek rodzice z trójki klasowej (i nie tylko) przynieśli dużo innych potraw. Wszyscy wesoło się bawiliśmy, a zwłaszcza podczas konkurencji, które przygotowała Pani Edyta – mama  Karola Chołuja. W przeciąganiu liny dziewczynki – chłopcy zwyciężyły dziewczynki, w przeciąganiu liny dzieci – rodzice zwyciężyły … dzieci!!! Była też zabawa w przerzucaniu papierowych kul na pole przeciwnika. Więcej kul na pole chłopców przerzuciły dziewczynki, więc również zwyciężyły. Śmialiśmy się co niemiara podczas skakania w workach.

Wszyscy, to znaczy my dzieci i nasi rodzice, bardzo się cieszymy z pobytu Leśniczówce. To były  niezapomniane chwile. Dobrze, że naszej Pani wpadł do głowy taki superpomysł.

Uczniowie klasy IIIf

,,Świętokrzyskie jakie cudne...''

My, uczniowie klasy 3a i 3g dnia 17 października wybraliśmy się na wycieczkę do Chęcin, miasta położonego w pobliżu Kielc.

Ciekawi wrażeń, uśmiechnięci o 6:15 rano wyruszyliśmy w drogę. Już podczas podróży mogliśmy podziwiać piękne widoki zza szyby autokaru, a pogoda była znakomita. Podróż minęła naprawdę szybko. Pierwszym punktem naszej wycieczki była wizyta w Jaskini Raj. Widzieliśmy stalaktyty, stalagmity i stalagnaty, jeziorka i pola ryżowe. Poznaliśmy historię jej odkrycia, dowiedzieliśmy się jak wyglądało tu życie wiele tysięcy lat temu. Poczuliśmy się przez chwilę, jak to jest naprawdę w ciemnej jaskini.

Następnie udaliśmy się do znajdującego się tuż obok Jaskini Raj Centrum Neandertalczyka. Jest to wyjątkowe miejsce; osobom w każdym wieku pozwala poznać swoje korzenie, a przez to zrozumieć otaczający świat. Po wystawie oprowadził nas audioprzewodnik. Kolejną atrakcją naszej wycieczki było Centrum Nauki Leonardo da Vinci. Wystawa, której tematem był zdrowy organizm uświadomiła nam, jak złożony i wymagający jest organizm ludzki. Celem pobytu w Centrum była nauka przez zabawę. Uczestniczyliśmy w wykonywaniu różnych doświadczeń i  eksperymentów. Patronem wystawy jest Leonardo da Vinci, mogliśmy zatem poznać postać włoskiego malarza.

Po wizycie w Centrum Nauki, głodni udaliśmy się na ciepły obiad. Po posiłku czekał na nas ostatni punkt wycieczki- Dąb Bartek. Jest to jeden z najstarszych w Polsce dębów, od 1954 roku chroniony prawem jako pomnik przyrody. Po dniu pełnym wrażeń, zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do domu.

Deszcz w niczym nam nie przeszkodził

Padało od rana. Ale okazało się, że Warszawę można zwiedzać w każdą pogodę. Stadion Narodowy jest przecież zadaszony. A zrobił on na nas ogromne wrażenie. Mieliśmy szansę poczuć się jak kibic a nawet zwiedzić szatnię, w której przygotowywali się do meczów Cristiano Ronaldo czy Robert Lewandowski. Po sportowych emocjach przenieśliśmy się w świat nauki. W Centrum Nauki Kopernik dzieje się wiele. Inspiruje ono do  obserwacji, doświadczania, poszukiwania odpowiedzi na trudne pytania. Mogliśmy tu samodzielnie eksperymentować. Następnie przeszliśmy do Planetarium „Niebo Kopernika”. Dzięki swojemu wyposażeniu, jakości pokazów oraz konstrukcji jest jednym z najnowocześniejszych i najoryginalniejszych planetariów w Europie. Przenieśliśmy się tutaj do najodleglejszych zakątków kosmosu, w głąb wulkanu oraz cofnęliśmy się do początków życia na Ziemi. Po doskonałym obiedzie ruszyliśmy w drogę powrotną. Pozostaną w nas wrażenia i wspomnienia.

Uczniowie klas drugich

Pod czujnym okiem strażaka

21 września 2017 roku uczniowie klas: 3c i 3h wraz z opiekunami wyjechali na wycieczkę do Radomia. Najważniejszym punktem tego wyjazdu była wizyta w Komendzie Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Radomiu. Była to Jednostka Ratowniczo-Gaśnicza Nr 1 przy ulicy Traugutta. Strażacy pokazali nam wyposażenie samochodów strażackich, sprzęt gaśniczy i ratunkowy, strój strażaka oraz opowiedzieli o swojej trudnej i niebezpiecznej pracy. Dowiedzieliśmy się co to jest „Przyjaciel Strażaka” oraz jak zachować się w różnych sytuacjach, które mogą nam się przytrafić każdego dnia. Następnie udaliśmy się do „Bezpiecznego Domu”. Strażacy powiedzieli nam, z jakimi zagrożeniami możemy się spotkać w domu lub w mieszkaniu, jak rozprzestrzenia się dym w warunkach pożaru, jak działają czujki dymu oraz tlenku węgla. Własnoręcznie sprawdziliśmy jak nagrzewają się drzwi, za którymi wybuchł pożar oraz mieliśmy możliwość wzywania pomocy w trudnych sytuacjach. Wzięliśmy także udział w próbnej ewakuacji z miejsca objętego dużym zadymieniem. Na koniec spotkania otrzymaliśmy certyfikaty „Dzielny Mały Strażak”. W tym samym budynku mieści się również Centrum Powiadamiania Ratunkowego, w którym dowiedzieliśmy się, kiedy można dzwonić na numer ratunkowy 112. Po tych bardzo edukacyjnych zajęciach pojechaliśmy do „Krainy Marzeń”, by co nieco poszaleć. Wspinaliśmy się po trzypiętrowej konstrukcji z torem przeszkód, zdobywaliśmy unikalną ściankę wspinaczkową, bawiliśmy się w basenie w piłeczkami. Mnóstwo innych atrakcji spowodowało, że pobyt tu zapewnił nam komfortową zabawę i niezapomniane wrażenia.

Copyright © 2011 Camelian Homes! All right Reserve!
Design by : Place your Website!

Distributed By Joomla Perfect   Sponsored By Ayos Hosting | Property List | FoodCart Franchise