Wycieczki szkolne 2019/2020

Odwiedzamy naszą stolicę

Tego dnia musieliśmy wstać wcześnie rano, gdyż zaplanowany wyjazd mieliśmy o godzinie 7.00. Wszyscy byli bardzo punktualni. Po ponad dwugodzinnej podróży dotarliśmy na miejsce. Pierwszym punktem naszej wycieczki była wizyta w Planetarium. Tam obejrzeliśmy film Pt.: ,,Pod jednym niebem”. Elmo i Żółtodziób - bohaterowie ,,Ulicy Sezamkowej” - zabrali nas w fascynującą podróż do gwiazd. Wspólnie oglądaliśmy Wielki Wóz, szukaliśmy Gwiazdy Polarnej i razem z bohaterami spacerowaliśmy po powierzchni Księżyca. Następnie udaliśmy się Centrum Nauki Kopernik, gdzie zwiedzaliśmy interaktywne wystawy. To tam poprzez doświadczenia i obserwację poznaliśmy różne procesy i zjawiska. Dzięki dotykaniu, wąchaniu oraz własnym eksperymentom mogliśmy poznać je jeszcze bardziej i zrozumieć ich istotę. Wizytę w Centrum zakończyła zbiorowa fotografia. Potem czekał nas spacer ulicami Warszawy. Dotarliśmy na Plac Józefa Piłsudskiego. Na Kolumnie przy Grobie Nieznanego Żołnierza znaleźliśmy naszą miejscowość oraz położony niedaleko nas Ciepielów z datami upamiętniającym ważne bitwy z okresu drugiej wojny światowej (15.06.1946r. i 08.09.1939r.). Maszerując Krakowskim Przedmieściem dotarliśmy do Placu Zamkowego. Tam oczywiście zbiorowa fotografia pod Kolumną Zygmunta III Wazy. Niezwykłe wrażenie zrobił na nas Zamek Królewski. Doskonale pamiętamy jak wyglądał tuż po wojnie. Dopełnieniem wizyty na Placu Zamkowym był zakup pamiątek. Po ciepłym posiłku w restauracji udaliśmy się w drogę powrotną. Wszystkim dopisywały wspaniałe humory. Zmęczeni, ale pełni wrażeń wróciliśmy do Zwolenia.

Uczniowie klasy IIIc i IIId

Wycieczka do teatru

16 października 2019 roku pojechaliśmy z koleżankami i kolegami z oddziału 0c do teatru w Radomiu. Niektórzy z nas nigdy wcześniej nie byli w teatrze, więc wszystko było w nim ciekawe. Pracujący w teatrze Pan zaprowadził nas na widownię sceny „Fraszka”. Przedstawienie „Daszeńka” było przeurocze! Opowiadało o piesku, którego ktoś podrzucił pod drzwi mieszkania, w którym mieszkało trzech dżentelmenów. Na początku panowie chcieli się go pozbyć, ale w końcu szczeniaczek został z nimi. Maluszek (był malutki jak ręka) wymagał bezustannej opieki i imienia. Nazwali go: „Daszeńka”. Mężczyźni zajmowali się pieskiem najpierw z trudem, a potem z ochotą i miłością. Gdy suczka była już na tyle duża, że można ją było zostawić w domu samą i iść do klubu golfowego, okazało się… że nie można. Bo w koszyku, oprócz mamusi, dżentelmeni znaleźli sześć małych Daszeniek. To przedstawienie nauczyło nas, że każdy malutki piesek potrzebuje bardzo dużo naszej troski i opieki zanim stanie się dorosłym zwierzęciem. Później także trzeba się nim opiekować, ale jest już dużo łatwiej. My, dzieci, też potrzebujemy troski i miłości dorosłych zanim staniemy się duzi i samodzielni.

Po wyjściu z teatru pojechaliśmy do Krainy Marzeń. Tam zjedliśmy smaczną pizzę, wypiliśmy sok i bawiliśmy się dwie godziny. Jedna z naszych koleżanek aż się popłakała, gdy nadeszła pora odjazdu, bo bardzo chciała zostać dłużej. Niestety, musieliśmy wracać. Szczęśliwi dotarliśmy do Zwolenia. Cieszymy się, że byliśmy na tej wycieczce.

Dzieci z oddziału 0b

z wychowawczynią – Hanną Furga

Uczniowie klas: 5e, 5f i 6f na wycieczce w Chęcinach

3 października 2019 r. uczniowie klasy 5e, 5f i 6f wraz z wychowawcami: P. Lucyną Gorczycą, P. Dorotą Wolszczak, P. Arkadiuszem Figurą uczestniczyli w wycieczce do Chęcin. Najpierw zwiedzili Centrum Nauki Leonardo da Vinci. Główną ideą działania Centrum jest wzbudzenie zainteresowania wśród zwiedzających naukami przyrodniczymi, poprzez aktywne działania edukacyjne, okraszone świetną zabawą. W centrum znajdują się stanowiska tematyczne dotyczące fizjologii i anatomii poszczególnych narządów ludzkiego ciała. Wiele zagadnień medycznych jest wyjaśnionych za pomocą grafik i konstrukcji. Jest element rywalizacji – można sprawdzić swoją skoczność, pamięć, czy zbadać zawartość wody w swoim ciele. W pobliskiej restauracji zjedli obiad. Następnie uczestnicy wycieczki wspięli się na grzbiet skalistego wzgórza (367 m. n.p.m.), gdzie zwiedzili ruiny Zamku Królewskiego. Do dziś zachował się pełen obwód zewnętrznych murów obronnych, dwie wieże, baszta i fundamenty budynków mieszkalnych. Ze szczytu wieży wschodniej podziwiali rozległy widok na okolicę, zaś w baszcie zeszli do lochów. Tego dnia pogoda i humory wycieczkowiczom dopisały na 100 procent i już jest w planach kolejna wyprawa.

Wycieczka klasy 2b i 2c

do Europejskiego Centrum Bajek w Pacanowie

1 października uczniowie klas 2 b i 2c wraz z wychowawczyniami udały się w podróż do Pacanowa. Spędziliśmy tam piękny, pełen przygód dzień. Była to prawdziwa podróż w krainę marzeń i snów. Wizytę rozpoczęliśmy od obejrzenia filmu o Koziołku Matołku w Bajkowym Kinie Szkatułka. Następnie obejrzeliśmy niezwykłą wystawę pt. „Bajkowy świat”. Grupy uczniów były oprowadzane przez Pana Kleksa, Dzwoneczka, Królewnę Śnieżkę i Czerwonego Kapturka. Wszystko zaczęło się w Bajkowym Przedpokoju. Zdarzenia nabrały tempa w zaczarowanym pociągu, który porwał zwiedzających do świata wyobraźni. Mieliśmy okazję poznać najciekawsze bajki z różnych zakątków świata, wypowiedzieć swoje marzenia w Studni Życzeń, a nawet zobaczyć Smoka Wawelskiego i Calineczkę. Była to niezwykła zabawa łącząca najnowsze zdobycze technik multimedialnych z tradycyjnymi eksponatami muzealnymi. Następnie przyszedł czas na warsztaty. Dowiedzieliśmy się o ciężkiej pracy pszczelarza, o tym, jak powstaje miód i jak zbudowane są ule. Zasmakowaliśmy różnych miodów. Własnoręcznie wykonaliśmy świece z wosku. Nie zabrakło również zabaw na świeżym powietrzu. Mieliśmy okazję zobaczyć jak działa „Ptasie radio” oraz dowiedzieliśmy się jak ważne jest segregowanie śmieci i dbanie o nasze środowisko naturalne. Pełni radości i niezapomnianych wrażeń powróciliśmy do Zwolenia.

Anna Kustra

Klasa Ic i Ie w Sandomierzu
mieście zwanym ,,Małym Rzymem”

1 października 2019 roku byliśmy na wycieczce w Sandomierzu, jednym z najstarszych miast Polski. Po godzinnej podróży powitała nas, widoczna już z daleka Brama Opatowska, uważana za odwieczny symbol tego miasta. To właśnie ona była pierwszą atrakcją naszego wyjazdu.

Po przejściu Bramą Opatowską nadszedł czas na kolejną atrakcję czyli Podziemną Trasę Turystyczną. W trakcie wędrówki słuchaliśmy różnych legend. Jedna szczególnie utkwiła nam w pamięci - legenda o dzielnej Helenie. Głosi ona, że dziewczyna uratowała miasto przed Tatarami a sama zginęła. Po wysłuchaniu barwnych opowieści pana przewodnika udaliśmy się do Zbrojowni Rycerskiej. Przymierzaliśmy zbroje, braliśmy do ręki miecze. Mogliśmy wysłuchać dowcipnych opowiadań pana przebranego za rycerza. Podczas spaceru podziwialiśmy renesansowe kamieniczki oraz ratusz, uznawany za najpiękniejszy w Polsce. Charakterystycznym elementem pięknej budowli jest herb miasta i zegar słoneczny. Następnie był rejs statkiem ,,Syrenka''. Pochłonięci podziwianiem nadwiślańskiej przyrody nie zauważyliśmy kiedy statek wrócił na przystań i musieliśmy wysiadać. Na krótką chwilę wstąpiliśmy na plac zabaw - fajnie było pobiegać bukszpanowymi labiryntami. W drodze powrotnej wstąpiliśmy też do bazyliki katedralnej. Długie zwiedzanie sprawiło, że zrobiliśmy się głodni. Z burczącymi brzuchami poszliśmy do restauracji, gdzie na stołach czekał na nas pyszny obiad. Gdy byliśmy już najedzeni przeznaczyliśmy trochę czasu na zakup pamiątek. Przed powrotem do autokaru mogliśmy kupić lody. Zmęczeni i szczęśliwi wróciliśmy do Zwolenia. W drodze powrotnej wymienialiśmy się swoimi wrażeniami z wyjazdu.  Była to jedna z naszych ulubionych wycieczek. Niecierpliwie czekamy na kolejne.

Uczniowie klasy Ic i Ie z wychowawcami

W Centrum Nauki Leonardo da Vinci

W czwartek 26 września 2019 r. wybraliśmy się na pierwszą w tym roku szkolnym wycieczkę w okolice Chęcin. Po drodze zatrzymaliśmy się w Zagnańsku w celu obejrzenia najstarszego drzewa w Polsce, jakim jest „Dąb – Bartek”. Wszyscy z podziwem oglądaliśmy potężne drzewo. Z tablicy informacyjnej umieszczonej obok drzewa uzyskaliśmy informacje na temat wysokości i szerokości tego pomnika przyrody.

Po zrobieniu fotografii udaliśmy się do Centrum Nauki Leonardo da Vinci. Tam mieliśmy okazję podziwiać wspaniałe fizyczne modele odtworzone na podstawie projektów autorstwa Leonardo da Vinci – mistrza, wynalazcy, wizjonera i wielkiego artysty. Obejrzeliśmy wystawę „Człowiek – niezwykła maszyna”, która przedstawia pięć czynności życiowych człowieka (oddychanie, bicie serca, reakcja na bodźce, utrzymanie postawy pionowej ciała oraz odżywianie), które utrzymują organizm w stanie biologicznej równowagi. Prezentuje również czynniki, które najczęściej zakłócają i powodują osłabienie ciała. Na wystawę składa się wiele stanowisk multimedialnych i mechatronicznych. Wiele radości i pozytywnych emocji przyniosły nam obserwacje przez mikroskop oraz gry i układanki logiczne. Każdy znalazł tam coś dla siebie, dotknął, doświadczył, sprawdził i zapamiętał. Uczestniczyliśmy również w warsztatach „Mydło – pogromca brudu”. Poznaliśmy historię mydła, dowiedzieliśmy się jak powstaje, jakie ma właściwości i dlaczego się pieni. Odpowiedzi na te i inne pytania uzyskaliśmy, przeprowadzając szereg doświadczeń chemicznych. Mydło bowiem, to nie tylko pachnąca kostka usuwająca brud, ale dla chemika mydła to przede wszystkim sole kwasów tłuszczowych. W zależności od substratów możemy uzyskać miękkie mydło szare, twarde sodowe bądź słabo rozpuszczalne litowe. Podczas warsztatów samodzielnie pod okiem prowadzącego, wykonaliśmy jedno z wyżej wymienionych – kolorowe i pachnące mydełko glicerynowe. Gotowy produkt, ładnie zapakowaliśmy. Będzie ozdobą naszych łazienek albo stanowić oryginalny prezent dla bliskiej osoby.

Gościliśmy również w odrestaurowanych wnętrzach dawnej siedziby starosty chęcińskiego. Dwór powstał na początku XVII wieku na rozkaz starosty Jana Branickiego na miejscu folwarku. Stało się to po spustoszeniu Chęcin, w tym zamku chęcińskiego, przez Szwedów w czasie potopu. Urzekły nas piękne dworskie wnętrza, jak również zadbane ogrody. W drodze powrotnej do domu podziwialiśmy krajobraz regionu świętokrzyskiego i piękny zamek królewski w Chęcinach. W doskonałych humorach wróciliśmy do Zwolenia.

Uczniowie klasy IIa i IIe z wychowawcami Urszulą Polak i Anną Sitek

„Rowerem po zdrowie”

25 września 2019 roku odbyła się wycieczka rowerowa klasy V g do Karolina. Uczniowie wraz z opiekunami wzięli swoje rowery i wyruszyli tuż przed godziną 9.00 w drogę, która prowadziła przez pola, lasy i wsie. Pierwszym punktem programu było odwiedzenie Miejsc Pamięci w Karolinie. Uczniowie zapalili znicze, a minutą ciszy uczciliśmy pamięć poległych. Kolejnym punktem wycieczki było ognisko integracyjne. Wspólnie rozpaliliśmy ognisko i upiekliśmy kiełbaski. Następnie rozpoczęły się zabawy m.in. gra w dwa ognie i piłkę nożną.

Wszyscy uczestnicy świetnie się bawili. Po kilku godzinach spędzonych w lesie nadszedł czas powrotu. O godzinie 13.30, z uśmiechem na twarzach, dotarliśmy na plac szkolny.

Ilona Molendowska

Copyright © 2011 Camelian Homes! All right Reserve!
Design by : Place your Website!

Distributed By Joomla Perfect   Sponsored By Ayos Hosting | Property List | FoodCart Franchise