Wycieczki szkolne 2014/2015

Zwiedzamy Lublin i Muzeum Zamoyskich w Kozłówce

17 czerwca 2015 roku uczniowie klasy 1b i 1e udali się na wycieczkę do Lublina i Kozłówki. Pierwszym miejscem, które odwiedziliśmy był Teatr Andersena, gdzie z zapartym tchem śledziliśmy losy Jasia i Małgosi. Mieliśmy okazję znaleźć się w domku cioci Jadzi i przeżywać przygody razem z głównymi bohaterami bajki. Następnie wyruszyliśmy na wędrówkę uliczkami Starego Miasta. Po zwiedzeniu Lublina udaliśmy się do Kozłówki - siedziby rodu Zamoyskich. Głównym punktem zwiedzania były wnętrza pałacowe, kaplica zaprojektowana na wzór kaplicy królewskiej w Wersalu, powozownia oraz ogrody – ogród francuski z fontanną i pomnikiem żołnierzy napoleońskich oraz romantyczny park w stylu angielskim z ptaszarnią i placem zabaw dla dzieci.

Niestety, wszystko co dobre szybko się kończy. Czas spędzony w Lublinie i Kozłówce minął bardzo szybko i musieliśmy się pożegnać z bajkową przygodą. Wsiedliśmy do autokaru i udaliśmy się na obiad. Po wykwintnym obiedzie zadowoleni i pełni wrażeń wróciliśmy do domu.

Wyprawa w Góry Świętokrzyskie

10 czerwca 2015 roku uczniowie klas 2c i 2d udali się na wycieczkę w Góry Świętokrzyskie. Po dotarciu do Nowej Słupi udaliśmy się Drogą Królewską na Łysą Górę. Podobnie jak król Władysław Jagiełło przed słynną bitwą pod Grunwaldem odpoczywał pod bukiem, tak i my w cieniu tego królewskiego drzewa słuchaliśmy opowieści przewodnika. Po wyczerpującej wspinaczce oglądaliśmy eksponaty i wystawy tematyczne w Muzeum Przyrodniczym Świętokrzyskiego Parku Narodowego. Następnie udaliśmy się do Klasztoru Misyjnego Oblatów, gdzie podziwialiśmy obrazy namalowane przez Franciszka Smuglewicza oraz okazy muzeum misyjnego. Odwiedziliśmy także Kaplicę Oleśnickich, gdzie znajdują się relikwie Drzewa Krzyża Świętego. Kolejnym punktem naszej wyprawy było Radiowo-Telewizyjne Centrum Nadawcze Święty Krzyż o wysokości 157 metrów. Z tarasu widokowego podziwialiśmy gołoborze czyli rumowisko skalne, powstałe w wyniku rozsadzania skał przez zamarzającą wodę oraz malowniczy krajobraz – wioski i pola porozsiewane na niewielkich wzniesieniach. Następnie ciuchcią dotarliśmy do Huty Szklanej gdzie zakupiliśmy pamiątki oraz zjedliśmy smaczny obiad. Pełni sił udaliśmy się do Chęcin na wystawę „Świat Leonarda da Vinci”. „Wehikuł czasu”, „Maszyna latająca”, cyfrowa rekonstrukcja „Ostatniej Wieczerzy”, „Robot – Żołnierz” to tylko niektóre z niezwykłych eksponatów, które można tam podziwiać. Dopełnieniem całości były zabawy na różnych interaktywnych urządzeniach: koło fizyka, pisanie lustrzane, harfa świetlna, kula próżniowa, koło chomika, równoważnia linowa, stoliki z układankami logicznymi, poćwiartowane twarze, lejek grawitacyjny.

Pełni wrażeń i nowych doświadczeń wróciliśmy do domów. I znów poznaliśmy kawałek naszej Ojczyzny.

W mieście na siedmiu wzgórzach

3 czerwca 2015 roku uczniowie klasy 1a i 1c wraz z opiekunami udali się na wycieczkę do Sandomierza. Pierwszym miejscem, które odwiedziliśmy była sandomierska zbrojownia. Tam rycerz opowiedział nam o wspaniałych cechach, jakie charakteryzowały dawnych rycerzy. Mieliśmy okazję przymierzyć zbroje i suknie dam dworu. Później przeszliśmy trasą podziemną, gdzie przewodnik opowiedział nam legendę o Halinie Krępiance. Trochę zmarznięci poszliśmy na spacer po sandomierskim rynku. Niestety nie udało nam się spotkać „ojca Mateusza”. W południe płynąc statkiem po Wiśle w pięknym słońcu podziwialiśmy śliczną panoramę Sandomierza. Byliśmy też na dziedzińcu zamku, który usytuowany jest na wiślanym wzgórzu. Nieco zmęczeni weszliśmy jeszcze stromymi schodami na Bramę Opatowską. Z samej góry oglądaliśmy miasto i okolice z zupełnie innej perspektywy. Strudzeni udaliśmy się na obiad z pysznym deserem. Na małym rynku dokonaliśmy zakupu pamiątek i smacznych sandomierskich krówek. W drodze do autokaru zwiedziliśmy katedrę Najświętszej Maryi Panny. Zadowoleni i pełni wrażeń wróciliśmy do Zwolenia.

Oko w oko z dinozaurami

9 czerwca 2015 roku dzieci z klasy 0a i 0d wraz z nauczycielami wyruszyły do Bałtowa. Na miejscu czekał na nich zaginiony świat dinozaurów.

Najpierw udały się do Jura Parku. Dzielnie maszerowały pośród prehistorycznych gadów, oglądały naturalnej wielkości modele dinozaurów i innych wymarłych stworzeń. Jeszcze nie ochłonęły z tych wrażeń, a już czekały na nich kolejne emocje w Prehistorycznym Oceanarium. Za pomocą technologii trójwymiarowego przekazu znalazły się w świecie podwodnego życia ogromnych gadów. Spotkały się „oko w oko” z gatunkami, które żyły na Ziemi przed milionami lat. Potem miały czas na zabawę na placu zabaw i posiłek. W Bałtowskim Zwierzyńcu odbyły przejażdżkę amerykańskimschoolbusem pomiędzy zwierzętami żyjącymi współcześnie, które spacerują na wielohektarowym terenie – tzw: Safari. Następnie miały okazję spotkać się z czarownicą i wykonać polecone przez nią zadania. Czarownica nie okazała się wcale taka zła. Na koniec dzieci zakupiły pamiątki w sklepikach i zwiedziły Bałtów podczas przejażdżki kolejką.

Z wycieczki do krainy dinozaurów wróciły zadowolone i pełne wrażeń.

Wycieczka do Warszawy

Dnia 2 czerwca 2015 roku uczniowie klas 3a i 3d pojechali na wycieczkę do Warszawy. Najpierw wybrali się do warszawskiego zoo, gdzie podziwiali zwierzęta z różnych stron świata. Następnie udali się na Stadion Narodowy, gdzie szli „ścieżką piłkarza”. Obejrzeli tam różne  ciekawe sale oraz te, w których przebywają tylko piłkarze. Byli również w  „Manufakturze cukierków”, gdzie na własne oczy mogli zobaczyć jak powstają kolorowe lizaki i cukierki. Spacerowali także uliczkami Starego Miasta. Zmęczeni ale szczęśliwi wrócili do Zwolenia.

Wycieczka klas piątych

na Wyżynę Krakowsko-Częstochowską

26 maja 2015 roku rozpoczęła się nasza szkolna wycieczka do Ojcowa, Krakowa i Wieliczki. Trwała ona trzy dni. Uczestniczyła w niej klasa 5b i 5c wraz z wychowawczyniami: Panią Dorotą Chołuj-Borowiecką, Elżbietą Paduch i Agnieszką Siepietowską. O godzinie szóstej rano wszyscy zebraliśmy się przy zatoczce autobusowej. Pan kierowca schował nasze bagaże i wyruszyliśmy w drogę do Ojcowa. Po czterech godzinach jazdy dotarliśmy na miejsce. Naszym głównym punktem zwiedzania w Ojcowskim Parku Narodowym była Grota Łokietka, gdzie oglądaliśmy wspaniałe formy krasowe. Następnie przeszliśmy przez Bramę Krakowską i do Źródełka Miłości. Deszcz nie przestawał padać, więc wróciliśmy do autokaru. Pojechaliśmy na nocleg. O godzinie 18.00 zebraliśmy się na obiadokolację.

Kolejnego dnia panie obudziły nas o 7.30. Mieliśmy czas, aby przygotować się do śniadania. O godzinie 10.00 zebraliśmy się w recepcji. Potem poszliśmy do kopalni soli. Schodziliśmy krętymi schodami w dół. Byliśmy w pięknych komnatach, gdzie większość rzeczy była wykonana z soli. Po męczącej wędrówce wróciliśmy do hotelu na obiad. Mieliśmy chwilę na odpoczynek, po czym poszliśmy na spacer i kupiliśmy piękne pamiątki. Później oglądaliśmy mecz piłki nożnej. Tak minął nasz drugi dzień wycieczki.

Ostatniego dnia spakowaliśmy się, zjedliśmy śniadanie i wyruszyliśmy w drogę do Krakowa. Na początku zwiedzaliśmy zamek na Wawelu i kryptę byłego prezydenta. Następnie udaliśmy się na rynek, gdzie mieliśmy pół godziny na zakup pamiątek. O godzinie 14.00  z Wieży Mariackiej słyszeliśmy hejnał grany na trąbce. Później przeszliśmy przez Sukiennice wzdłuż rzeki Wisły i doszliśmy do autokaru. Po godzinie 20.00 dotarliśmy pod naszą szkołę.

Ta wycieczka była wspaniała. Mieliśmy wiele niespodzianek i przeżyliśmy wspaniałe chwile. Zawdzięczamy to naszym wychowawczyniom.

Karolina Winogrodzka, Wiktoria Matyga, Katarzyna Kuklińska

Młodzi zdobywcy Tatr

Uczniowie klas VI w dniach 12-15 maja 2015 r. uczestniczyli w 4-dniowej wycieczce do Krakowa i w Tatry. Wawel, Kościół Mariacki, Sukiennice to zabytki, które kojarzą się z historią naszej ojczyzny. Przez kolejne dni wycieczkowicze ze Zwolenia wytrwale wędrowali znanymi szlakami górskimi. Szczyt, który zdobyli z dumnymi uśmiechami na twarzach, to Sarnia Skała (1377 m.n.p.m.). Widoki ze szczytu Sarniej Skały zapierały dech w piersiach, podobnie jak krajobraz wokół Morskiego Oka. Dreszczyk emocji towarzyszył w czasie zjazdu kolejką linową z Butorowego Wierchu.

Była to niezapomniana wycieczka, która będzie nam przypominała dobre szkolne czasy.

Uczennica z klasy szóstej

Lekcja w bibliotece pedagogicznej

W ramach Tygodnia Bibliotek – w środę 15 maja 2015 roku, uczniowie  klasy IV B pod opieką wychowawcy Pani Urszuli Podsiadłej, wzięli udział w lekcji bibliotecznej w bibliotece innej niż szkolna.

Temat lekcji  to „Biblioteka Pedagogiczna w Radomiu Filia w Zwoleniu źródłem informacji o Janie Kochanowskim.” Głównym celem nauczycieli bibliotekarzy prowadzących lekcję – Pani Wiesławy Sałek i Pani Anny Orłowskiej –  było zapoznanie uczniów z biblioteką pedagogiczną oraz źródłami informacji – gdzie i jak poszukiwać wiadomości o Janie Kochanowskim.

W czasie dwugodzinnych zajęć uczniowie mieli możliwość praktycznych poszukiwań wiadomości o poecie w katalogach bibliotecznych, słownikach i encyklopediach, a także w Internecie. Wykazali się umiejętnością pracy w grupach oraz wiedzą geograficzną przy mapie Polski.

Za aktywność podczas lekcji uczniowie otrzymali przewodniki promujące nasz region: „Nad Radomką, Iłżanką i Zwolenką” rozpropagowane przez „Dziedzictwo i Rozwój” w Zwoleniu oraz ulotkę informacyjną o bibliotece.

W dziecięcym raju

15 kwietnia 2015r. uczniowie klasy I a i I c wraz z opiekunami wyruszyli do Radomia. Zaopatrzeni w popcorn, coca colę i okulary w kinie „Helios" obejrzeliśmy  wzruszający i pełen zwrotów akcji film „Dom" o pięknej przyjaźni Och - uroczego przybysza z innej planety i ziemianki Tip.
           Następnie udaliśmy się do centrum rozrywki „Kraina Marzeń". Czekało tam na nas mnóstwo atrakcji: trampoliny, zjeżdżalnie i wiele innych cudownych urządzeń. Niestety czas szybko minął. W restauracji zjedliśmy smaczny, domowy obiad.
                Zadowoleni i pełni wrażeń wróciliśmy do Zwolenia.

16 grudnia 2014 r. – wycieczka do Lublina

Tym razem uczniowie klas 2c i 2d wraz z opiekunami udali się na wycieczkę do Lublina. Po pokonaniu dosyć krętej drogi uliczkami lubelskiej starówki, dotarliśmy do ulicy Jezuickiej, gdzie znajduje się Teatr im. H.CH. Andersena. Tam obejrzeliśmy przedstawienie pt: „Muminki”. W trakcie spektaklu aktorzy poruszali się nie tylko na scenie, ale również na widowni. Mogliśmy dotknąć i zobaczyć głównych bohaterów z bliska. Centrum rozrywki „Koziołek” to kolejny punkt programu wycieczki. Tam dopiero się działo. Zabawy, wspinaczki, zjazdy, karkołomne labirynty do pokonania. Zmęczeni, ale zadowoleni udaliśmy się do restauracji na posiłek. Szczęśliwi i pełni wrażeń wróciliśmy do Zwolenia.

Wycieczka do Kielc

9 grudnia 2014 roku uczniowie klas 3a i 3d wraz z opiekunami wyjechali na wycieczkę szkolną do Kielc. Miło spędzili czas uczestnicząc w  lekcji teatralnej, spotkaniu z aktorami i przedstawieniu pt: „Kosmiczna sprawa”. Następnie podziwiali zabawki z dawnych czasów w Muzeum Zabawek. W celu poprawy sprawności fizycznej uczniowie udali się do sali zabaw „Raj urwisa”, gdzie spędzili czas korzystając ze zjeżdżalni, trampolin i innych urządzeń pneumatycznych. Wszyscy szczęśliwi i uśmiechnięci wrócili do Zwolenia.

Podróż do Krainy Marzeń…

2 grudnia 2014 roku uczniowie klas 3b i 3c pod opieką nauczycieli wyjechali na wycieczkę do Radomia. W  Centrum Rozrywki pod nazwą „Kraina Marzeń” czekało nas dużo atrakcji a czas upływa tam zbyt szybko. Po smacznym obiedzie pojechaliśmy do Teatru  Powszechnego im. Jana Kochanowskiego, by na scenie „Fraszka” obejrzeć spektakl „Tygrys Pietrek” na podstawie bajki Hanny Januszewskiej.  Trochę smutna na początku przygoda Pietrka na szczęście skończyła się dobrze. Odbyliśmy jeszcze krótki spacer ulicami Radomia  i w dobrych humorach wróciliśmy do domu.

Z wizytą w Warsztacie Terapii Zajęciowej
w Wilczowoli

20 listopada 2014 roku uczniowie klasy Vc integracyjnej wraz z wychowawczyniami wybrali się z wizytą do Warsztatu Terapii Zajęciowej w Wilczowoli. Wspólnie z uczestnikami wzięli udział w zajęciach plastycznych. Dzieci z entuzjazmem i zainteresowaniem, w miłej i twórczej atmosferze, ozdabiały styropianowe bombki. Wykonywały także biżuterię według własnego pomysłu, lepiły ciasteczka z masy oraz poznały metodę quillingu. Był również czas na wspólny posiłek i wypicie herbatki przygotowanej dla nas przez uczestników. Pobyt sprawił nam dużo radości.

Rowerowa eskapada

Uczniowie klasy 6a wybrali się do Muzeum Jana Kochanowskiego w Czarnolesie. Nieco jesienna aura nie odstraszyła uczestników wycieczki. Wszyscy przygotowali rowery, założyli kamizelki oraz kaski i liczną grupą – 21 uczniów i 3 opiekunów – dotarli do celu.

Informacje o życiu Jana Kochanowskiego, jego twórczości przekazane przez polonistkę w scenerii muzealnych sal zapewne były ciekawą lekcją z dala od tablicy. Znalazł się również czas na spacer po czarnoleskim parku, poszukiwania miejsca „słynnej”  lipy, pamiątkowe zdjęcia oraz pieczenie kiełbasek przy ognisku.

Droga powrotna minęła dość szybko, zapewne jesienny deszcz stał się czynnikiem mobilizującym grupę. Wszyscy szczęśliwie wrócili do domów. Zatem kolejna rowerowa wycieczka zaliczona do udanych.

Byliśmy w  Kazimierzu Dolnym

8 października 2014 r. uczniowie klasy Ia i Ic wraz z opiekunami  wyruszyli na wycieczkę do Kazimierza Dolnego. Pierwszym  miejscem, które  odwiedziliśmy było Muzeum Przyrodnicze,  gdzie  obejrzeliśmy aktualne wystawy i uczestniczyliśmy w lekcji muzealnej „Zwierzęta i  rośliny środkowej Wisły”. Wielu z nas nauczyło się naśladować głosy ptaków, które ćwiczyliśmy w drodze na przystań. Płynąc statkiem w pięknym słońcu podziwialiśmy przecudną, kolorową, jesienną panoramę Kazimierza i Janowca. Po obfitym        i smacznym obiedzie udaliśmy się na Górę Trzech Krzyży, gdzie mogliśmy podziwiać panoramę Kazimierza z innej perspektywy. Tam też wysłuchaliśmy opowiadania o historii tego miejsca. Trochę zmęczeni wyciszyliśmy się w Kościele farnym św. Jana Chrzciciela i św. Bartłomieja, gdzie widzieliśmy najstarsze w Polsce drewniane organy. Następnie podziwialiśmy prześliczne kamieniczki na Rynku .Tam też dokonaliśmy zakupu pamiątek, w tym plecione, pyszne  koguty. Nasze utrudzone nogi odpoczęły na  wygodnych huśtawkach. Zadowoleni i pełni wrażeń przeszliśmy spacerkiem wiślaną promenadą do autokaru. W drodze do Zwolenia planowaliśmy  kolejny wyjazd.

Zwiedzamy naszą stolicę

Pięknego październikowego poranka uczniowie klasy 2c i 2d wraz z opiekunami wyruszyli na wycieczkę do Warszawy. Pierwszym punktem wyprawy był pobyt w Manufakturze Cukierków, gdzie na żywo mogliśmy zobaczyć ręczny wyrób cukierków a później ich spróbować. Już na sam widok co niektórym ciekła ślinka. Pod koniec pokazu odbył się konkurs, w którym najbardziej uważni otrzymali słodkie upominki.

Następnie ulicami Warszawy dotarliśmy pod pomnik Mikołaja Kopernika, a później na Plac Marszałka Józefa Piłsudskiego, gdzie przy Grobie Nieznanego Żołnierza odbyła się zmiana warty. Niesamowite wrażenie zrobiła na nas ogromna fontanna w Ogrodzie Saskim.  Przy Pałacu Prezydenckim wykonaliśmy pamiątkowe zdjęcie. Kolumna króla Zygmunta III Wazy, Zamek Królewski oraz Pomnik Syrenki również zostały uwiecznione na fotografii. Odwiedziliśmy Górkę Gnojną oraz zobaczyliśmy najwęższą kamieniczkę na Starym Mieście. Ostatnim etapem zwiedzania Starego Miasta był Pomnik Małego Powstańca. Zwieńczeniem pobytu na Starówce był pokaz w Multimedialnym Parku Fontann.

Trochę zmęczeni i głodni udaliśmy się na posiłek. Po krótkiej chwili wytchnienia nastąpił kolejny punkt programu – wyprawa do zoo. Tam to się działo! Wnikliwie obserwowaliśmy zwierzęta oraz ich zachowania. Najwięcej emocji wzbudziły oczywiście małpy, pająki, rekin oraz węże i inne gady. Niedźwiedzia musieliśmy obudzić głośnym śpiewem „Stary niedźwiedź mocno śpi”.

Pełni wrażeń wróciliśmy do Zwolenia. I już planujemy kolejny wyjazd…

Copyright © 2011 Camelian Homes! All right Reserve!
Design by : Place your Website!

Distributed By Joomla Perfect   Sponsored By Ayos Hosting | Property List | FoodCart Franchise