Wycieczki szkolne 2016/2017

Na Farmie Iluzji

9 czerwca 2017 roku uczniowie klas pierwszych oraz dzieci z oddziału przedszkolnego 0d wraz z opiekunami wybrali się na wycieczkę do Farmy Iluzji. To czarodziejskie miejsce znajduje się w miejscowości Mościska na trasie Dęblin – Warszawa. Atrakcji jest tam co niemiara. Tunel zapomnienia, labirynty luster, wiklinowy labirynt, pałac cieni, ścieżka zdrowia, pokój Amesa, zakręcony domek… Największe wrażenie zrobiła jednak Latająca Chata Tajemnic. To najprawdopodobniej jedyny taki budynek na świecie. Widzieliśmy również meble olbrzyma oraz wybraliśmy się na przeprawę tratwami. To była niezapomniana wycieczka!

Wycieczka do Warszawy

Warszawa to piękne miasto. Bardzo chcieliśmy je zobaczyć. To przecież stolica Polski. W czasie drugiej wojny światowej Niemcy zniszczyli Warszawę. Myśleli, że Polacy nigdy jej nie odbudują. A jednak...

7 czerwca,  o godzinie 7.00, wyjechaliśmy ze Zwolenia  do Warszawy. W pierwszych minutach podróży pomodliliśmy się o szczęśliwy przebieg  wycieczki. Zachęcił nas do tego ksiądz Wojtek. Cieszyliśmy się, że ksiądz Wojtek jedzie z nami, bo bardzo go lubimy. Wycieczki są wtedy fajniejsze. Szybko dojechaliśmy do celu. O 9.30 byliśmy już w stolicy.

Pierwszym punktem naszego zwiedzania była Telewizja Polska. Ponad godzinę oglądaliśmy studia, w których nagrywa się różne programy. Widzieliśmy m.in. nagranie programu katolickiego „Słowo na niedzielę“, który ma być emitowany 22.07.2017r. w  programie drugim przed godziną 17.00. Pobyt w TVP zakończył się „sesją“ zdjęciową.

Później pojechaliśmy obejrzeć Pałac Kultury i Nauki. W pobliżu Pałacu znajduje się pomnik Janusza Korczaka - pisarza, pedagoga i lekarza - który bardzo kochał dzieci. Zginął towarzysząc dobrowolnie dzieciom wywiezionym przez hitlerowców do obozu w Treblince. To smutna, ale pełna miłości historia.

Następnie pojechaliśmy zwiedzić Stare Miasto. Kolorowe, zabytkowe kamieniczki, pomnik Syrenki, Kolumna Zygmunta, Zamek Królewski, pomnik Małego Powstańca, mury obronne...Te zabytki mogliśmy zobaczyć na własne oczy. Pan przewodnik zaprowadził nas także do Katedry Polowej  Wojska Polskiego NMP Królowej Polski. W jej podziemiach znajduje się  Muzeum Ordynariatu Polowego, które również zwiedziliśmy.

Posiłek zjedliśmy w McDonald’s. Wiemy, że jedzenie tam jest niezdrowe, ale gdy zje się w nim coś raz w roku, to myślimy, że nic złego się nie stanie. Kuszą nas zabawki, które są w zestawach.

Najedzeni pojechaliśmy do ZOO. Ciągle coś nowego przykuwało naszą uwagę.  Foki, wydry, niedźwiedzie, kolorowe rybki, ptaki, krokodyle, węże, hałaśliwe małpy... itd. Nie mogliśmy zapanować nad emocjami. Kto chciał, kupił sobie pamiątki i lody.

Po wyjściu z ZOO musieliśmy wracać do Zwolenia. To była bardzo udana wycieczka. Pogoda też nam dopisała. Dzięki księdzu Wojtkowi mamy pamiątkowe zdjęcia. Lubimy jeździć na wycieczki. Już myślimy o kolejnej.

Uczniowie klasy IIf i IId

Dotknąć dinozaura

W środę 7 czerwca 2017 r. dzieci z oddziałów Ob i Oc wraz z opiekunami udały się na wycieczkę do Bałtowa. Pogoda nam sprzyjała, więc spacerując alejkami Juraparku mogliśmy obejrzeć wystawę  modeli dinozaurów naturalnej wielkości. Muzeum jurajskie wypełnione jest eksponatami pochodzącymi z różnych części świata. Bardzo podobała nam się ekspozycja mieniących się różnymi barwami minerałów. Oceanarium sprawiło, że przenieśliśmy się w świat podwodnego życia ogromnych gadów, które żyły na Ziemi tysiące lat temu. Niektórym uginały się nogi ze strachu na widok tych groźnych zwierząt. Potem przyszedł czas na zwiedzanie Zwierzyńca. Spacer ,,dolną częścią” to spotkanie z różnobarwnym światem ptaków - żurawie, kaczki, gęsi, gołębie, papugi, różnorodne bażanty i pawie, ssaków - makaki, kuce, osły, muflony, owce, kozy, surykatki oraz drapieżniki - lisy, jenoty. Zwierzyniec górny zwiedzaliśmy podróżując school-busem. Zwierzęta biegają swobodnie w kilku sektorach, żyją w warunkach zbliżonych do ich naturalnego środowiska. Widzieliśmy m.in.: wielbłądy, lamy, bydło zebu, strusie emu, antylopy, żubry. Od pana przewodnika dowiedzieliśmy się wiele o zwyczajach tych zwierząt. Obejrzeliśmy również wystawę miniatur zamków i pałaców z różnych regionów naszego kraju. Był też czas na świetną zabawę w Parku Rozrywki. Najbardziej była oblegana kolejka górska. Zabawa była przednia, aż żal było odchodzić. Nadszedł jednak czas na pyszny obiad. Po posiłku zakupiliśmy upominki i pamiątki. Zmęczeni ale zadowoleni wróciliśmy do domów. Żegnajcie dinozaury! Długo będziemy pamiętać ten wyjazd.

Podróż w czasie i do najpiękniejszych miejsc na Ziemi

23 maja 2017 r. udaliśmy się do Krajna, który znajduje się w otulinie Świętokrzyskiego Parku Narodowego u stóp Łysicy. Tutaj w zaledwie kilka godzin przenieśliśmy się na prawie wszystkie kontynenty świata. Poznaliśmy kulturę i architekturę z najróżniejszych zakątków globu. W parku miniatur widzieliśmy  miniatury najsłynniejszych budowli świata oraz niezwykłych miejsc stworzonych przez naturę. W kinie 6D przeszliśmy po lasach Amazonii.  Uczestniczyliśmy również w wyścigu chomików. Seanse dostarczyły nam wiele emocji. Po spożyciu pysznego obiadu w restauracji „Magia Sabatu” udaliśmy się   w kierunku Krzemionek, gdzie znajdują się neolityczne kopalnie krzemienia pasiastego. Zwiedzanie rozpoczęliśmy w naziemnych częściach trzech szybów. Później wędrowaliśmy krętymi schodami do chłodnych kopalni. Wokół białe ściany wapieni, tylko fragmentarycznie widać bryły krzemieni. W kolorze  czarnym z pasami we wszystkich odcieniach szarości  i beżu. Na powierzchnie wyszliśmy innym szybem. Tam odwiedziliśmy niewielki skansen osady neolitycznej dający do myślenia, jak wtedy życie było trudne i przed jakimi wyzwaniami stawali ludzie. W krzemionkach mieliśmy możliwość poznać pracę garncarza. Niektórzy z nas pod kierunkiem rzemieślnika sami wykonali  flakonik z gliny na kole garncarskim. Po zakupieniu pamiątek i upominków dla mam udaliśmy się w podróż powrotną. Ten dzień był bardzo wyjątkowy i na długo pozostanie w naszej pamięci.

Uczniowie klasy 3a i 3c z wychowawcami

W zdrowym ciele zdrowy duch

W dniach od 16-19 maja 2017 roku uczniowie klas: 6a, 6b, 6c oraz 6d udali się na wycieczkę do Krakowa, Zakopanego, Wieliczki. Po początkowych kłopotach związanych z autokarem udało nam się szczęśliwie dotrzeć do celu. Naszemu  wyjazdowi  towarzyszyło hasło „W zdrowym ciele zdrowy duch”,  dlatego wiele czasu poświęciliśmy na piesze wędrówki.  W Tatrach udaliśmy się nad Morskie Oko, do Doliny Kościeliskiej, przeszliśmy przez Jaskinię Mroźną. Zwiedziliśmy również Kraków oraz Kopalnię Soli w Wieliczce- trasę górniczą. Podziwialiśmy przepiękne krajobrazy, delektowaliśmy się piękną architekturą Krakowa i Wieliczki. Po czterech dniach wróciliśmy do domów zmęczeni i szczęśliwi. Ta wycieczka na długo zostanie w naszej pamięci.

Magia karmelu, teatru i zabawek

17 maja 2017 roku w sprzyjającej, bo pełnej słońca, pogodzie uczniowie klas 2c i 2h pod opieką swoich wychowawców wyruszyli na wycieczkę do Kielc. Najpierw odwiedzili manufakturę Magia Karmelu, gdzie uczestniczyli w warsztatach karmelowych. W trakcie zajęć dokładnie poznali niezmieniony od wieków ręczny sposób tworzenia wyrobów z karmelu. Wszyscy uczniowie samodzielnie wykonali lizaka i otrzymali Dyplom Małego Karmelarza. Warsztaty były wspaniałym połączeniem nauki i zabawy. W Teatrze Lalki i Aktora „Kubuś” uczniowie obejrzeli sztukę „Nic, Dzika Mrówka, Adam i Ewa”, która wyróżniona została w 2010 roku w Konkursie na Sztukę Teatralną dla Dzieci i Młodzieży. Po spektaklu uczniowie uczestniczyli w warsztatach, które prowadziła jedna z aktorek teatru „Kubuś”. Przybliżyła ona  tajniki poprawnej wymowy, demonstrując wiele ciekawych ćwiczeń. Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie Muzeum Zabawek i Zabawy. Najcenniejszy dział zbiorów muzealnych stanowią zabawki historyczne. Najstarszym eksponatem jest niemiecka lalka woskowa z końca XVIII wieku. Były też misie, żołnierzyki, mebelki dla lalek, klocki i zabawki ludowe. Po wszystkich tych atrakcjach przyszedł czas na obiad i powrót do domów.

Wycieczka do Radomia klasy 2d i 2f

26 kwietnia 2017 roku byliśmy na wycieczce w Radomiu. Lubimy tam jeździć. Przede wszystkim dlatego, że możemy pobawić się w „Hula Parku”, ale nie tylko z tego powodu. Zacznijmy po kolei…

Tego dnia od rana padał deszcz (niewielki, ale padał). Na autokar czekaliśmy na boisku szkolnym. Przyjechał z opóźnieniem. Żadne jednak niedogodności nie popsuły naszych dobrych humorów – cieszyliśmy się, że jedziemy na wycieczkę. Po wspólnej modlitwie z księdzem Wojtkiem poczuliśmy się jeszcze lepiej – bezpieczniej. Po półgodzinnej jeździe byliśmy w Radomiu. Najpierw poszliśmy do teatru, żeby obejrzeć przedstawienie „Tajemniczy ogród”. Przedstawienie bardzo nam się podobało. Trwało ponad dwie godziny z przerwą w środku. Potem pojechaliśmy do Muzeum Wsi Radomskiej. Tam braliśmy udział w warsztatach „Od ziarenka do bochenka”, podczas których każdy mógł zrobić bułkę o dowolnym kształcie. Gdy bułki się piekły poszliśmy zobaczyć domy, w których mieszkali chłopi i szlachta żyjący ponad sto lat temu. Po powrocie każdy otrzymał swoją bułkę. Jeszcze ciepłe zapakowaliśmy do papierowych torebek i zanieśli do autokaru. Pobyt w Muzeum Wsi Radomskiej uświadomił nam, że życie ludzi na wsi, ponad sto lat temu, wcale nie było łatwe. Cieszymy się, że mieszkamy w innych – lepszych – domach i nie musimy sami piec chleba. (Chyba, że ktoś chce). Ostatnim punktem naszej wycieczki był „Hula Park”. Wszystko nam się tam podoba. Nawet zdejmowanie butów. Dobrze, ze musieliśmy je zdjąć, bo były bardzo zabłocone. Radosnych zabaw nigdy nie mamy dość. Moglibyśmy tam siedzieć cały dzień. Ale niestety, musieliśmy wracać… W Zwoleniu byliśmy po godzinie siedemnastej. To była bardzo fajna wycieczka.

Uczniowie klasy IIf i IId

Poznajemy historię …

„Cudze chwalicie, swego nie znacie” te słowa Stanisława Jachowicza przyświecały uczniom klasy V b i V c podczas wycieczki do Puław, która odbyła się we wtorek 4 kwietnia 2017r. Nasi wychowankowie odwiedzili Muzeum Czartoryskich w Puławach. Podczas zwiedzania pięknych barokowych i klasycystycznych wnętrz zapoznani zostali z dziejami jednego z najznamienitszych rodów w historii Polski oraz losami pałacu. Najbardziej przypadła nam do gustu Sala Rycerska, gdzie podziwialiśmy zbroję husarza, buławy hetmańskie oraz szable.

Pałac otacza przepiękny park krajobrazowy, założony przez księżnę Izabelę Czartoryską. Znajduje się tam wiele zabytkowych budowli, m.in. Świątynia Sybilli, Domek Gotycki, Pałac Marynki, Domek Grecki, Domek Żółty, Altana Chińska, Brama Rzymska, marmurowy sarkofag oraz rzeźba przedstawiająca Tankreda i Kloryndę.

Na dziedzińcu pałacu podziwialiśmy  piękno przyrody, w tym pawie, które swoim barwnym upierzeniem jeszcze bardziej wprowadzały nas w wiosenny nastrój.

Z Muzeum Czartoryskich udaliśmy się na przepyszny obiad, a następnie przejechaliśmy do kina Sybilla, gdzie obejrzeliśmy spektakl pt. „Legendy Orła Białego” w wykonaniu aktorów Katolickiego Teatru Edukacji w Krakowie.

Pierwsze słowa widowiska brzmiały „Historia magistra vitae est”. Taka też była atmosfera tego spotkania z widzami. Przyniosło ono wiedzę o początkach państwowości polskiej zawartą w faktach historycznych, kronikach, podaniach i legendach. Sceniczni bohaterowie podejmują się trudu spisania najstarszych dziejów Polski. Przeplatają się fakty, postacie z baśni i historii – rzeczywistość z ludową opowieścią.

Spektakl bardzo podobał się wszystkim. Mamy nadzieję, że pojedziemy na jeszcze niejedną wycieczkę zgłębiając historię naszej najbliższej okolicy.

Iwona Siwierska

Kosmiczny wyjazd

Wszystko co dobre szybko się kończy a przede wszystkim czas odpoczynku od obowiązków szkolnych.  Podczas tegorocznych ferii nauczyciele naszej szkoły przygotowali dla uczniów bogaty program zajęć. Jedną z atrakcji była wycieczka do Radomia. Uczniowie zwiedzili Astrobazę, gdzie wysłuchali prelekcji na temat kosmosu, układu słonecznego, zobaczyli jak wygląda prawdziwy teleskop. Następnie udali się do kina na film „Był sobie pies”, który okazał się niezwykle wzruszającą opowieścią o tym, że każdy pies  ma na tym świecie do wypełnienia swoją misję, bo przecież pies to najlepszy przyjaciel człowieka.

Wyjazd dostarczył uczniom wiele miłych wrażeń oraz mnóstwo ciekawych informacji.

Wycieczka do Radomia

W piękny zimowy poranek 1 lutego 2017 r. wraz z opiekunami wybraliśmy się na wycieczkę do pobliskiego Radomia. W sali koncertowej obejrzeliśmy spektakl muzyczny „Dzwonnik z Notre Dame". To piękna opowieść o garbatym Quasimodo, który pokonuje swój lek przed otoczeniem, przełamując barierę samotności i odrzucenia. W spektaklu nie zabrakło wspaniałych piosenek z przepiękną, poruszającą do łez muzyką, a dodatkowo wzbogaconego efektami i projekcjami multimedialnymi oraz grą świateł. Fabuła skłoniła nas do przemyśleń i refleksji, że innych powinniśmy cenić i kochać za to, co mają w głębi duszy i w sercu. Nie wytykać inności, nie wydawać sądów po tym, jak ktoś wygląda lub jak się ubiera.

Po spektaklu udaliśmy się do Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Radomiu. W komendzie znajduje się „Bezpieczny dom” wyposażony jak typowe mieszkanie: z kuchnią, łazienką i salonem. Tam strażacy pokazali nam między innymi, jak rozprzestrzenia się dym, jak działają czujniki dymu i czadu. Mogliśmy się przekonać, jak nagrzewają się drzwi, za którymi się pali. Dowiedzieliśmy się, na co uważać, żeby nie doprowadzić do pożaru, czy jak bezpiecznie używać typowych sprzętów gospodarstwa domowego. Na koniec w pełnym zadymieniu w bezpieczny sposób opuściliśmy pomieszczenie. „Bezpieczny Dom” to projekt edukacyjny skierowany do dzieci i młodzieży szkolnej, którego celem jest przypominanie o zasadach bezpieczeństwa pożarowego w mieszkaniach. Ostatnim punktem naszej wycieczki był wspólny posiłek. Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do Zwolenia. Wycieczkę tę zapamiętamy na długo.

Uczniowie i wychowawcy klasy 3a i 3c

Alicja w Krainie Czarów, Mikołaj i świetna zabawa

15 grudnia 2016 roku okazał się bardzo miłym dniem, szczególnie dla uczniów klas Ia, Ib i Ic, którzy wybrali się do Centrum Zabaw Hula –  Park w Radomiu. Najpierw wraz z postaciami z baśni uczestniczyli w przedstawieniu i wspólnych zabawach przy muzyce. Szybko Kapelusznik, Biały Królik, Królowa Kier oraz oczywiście Alicja wprowadziły nas w zaczarowany świat baśni, a potem… nie wiadomo skąd pojawił się wszystkim znany pan w czerwonym ubraniu z białą brodą czyli … MIKOŁAJ! Oczywiście miał dla nas coś słodkiego i świetnie się z nami bawił. Niestety, wkrótce musieliśmy pożegnać miłego Gościa. Trochę zgłodnieliśmy, więc nadszedł czas na mały poczęstunek, a potem na sali zabaw każdy szybko znalazł coś do zrobienia: a to zabawy w kulkach, a to wspinaczki, to znów zjazdy. Chłopcy polubili grę w cymbergaja, a dziewczynki jazdę na  małej karuzeli. Szybko minął czas zabawy i musieliśmy wracać. Chcielibyśmy kiedyś jeszcze raz odwiedzić to miejsce. A może znów spotkamy jakąś postać z baśni?

Mikołajkowy zawrót głowy

W środę 14 grudnia 2016 roku dzieci z oddziału 0b i 0c wraz z wychowawcami wybrały się na wycieczkę do Radomia. Na początku odbyła się wizyta w centrum zabawy „Hula park”. Tam dzieci przywitał Święty Mikołaj. Dużo o sobie opowiadał i prezentował swój wspaniały strój. Obdarował dzieci  słodkimi upominkami. Na zakończenie spotkania wszyscy zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie.

Po szalonej zabawie dzieci udały się do Muzeum Wsi Radomskiej. Tam wysłuchały legend o Świętym Mikołaju, a także własnoręcznie przygotowały i zdobiły pierniczki. Na zakończenie zajęć przybył niespodziewany gość – Święty Mikołaj. I znowu były prezenty. Zadowolone dzieci udały się na zwiedzanie zagród wiejskich oraz oglądały wyposażenia dawnych mieszkań. Podziwiały ludowe dekoracje i ozdoby świąteczne. Ostatnim etapem wycieczki był posiłek w restauracji.

Zadowoleni i pełni wrażeń wróciliśmy do domów.

Wycieczka klasy VIb

Dnia 21.10.2016 roku uczniowie klasy 6b wraz z nauczycielkami: Panią Urszulą Podsiadłą oraz Panią Agnieszką Śmietanką odwiedzili miejscowość Miodne. Swoją obecnością zaszczycili nas również rodzice na czele z przewodniczącą Rady Klasowej Rodziców – Panią Lidią Duliasz, którzy przyczynili się do zorganizowania wyjazdu. Uczestniczyli oni w zabawach wraz ze swoimi pociechami oraz przygotowali przepyszne domowe wypieki, kiełbaski i napoje.

Dzieci miały możliwość zwiedzenia nadleśnictwa. Izba Edukacji Przyrodniczo-Leśnej „Miodne” składa się z sali wystawowej i biblioteki oraz zewnętrznej ekspozycji. Zgromadzone zbiory przyrodnicze zaciekawiły uczniów, którzy mogli poznać bogactwo zwierząt i roślin, zasady gospodarowania w lasach oraz historię leśnictwa na tym terenie.

Pani Ula przygotowała niespodzianki dla swoich wychowanków. Nie zabrakło łamigłówek, przysłów oraz zabaw językowych. Dzieci improwizowały, odgrywały zabawne scenki. Współpracowały ze sobą, a to przecież jest najważniejsze.

Deszczowa pogoda nie zniechęciła nas do aktywności na świeżym powietrzu. Pani Agnieszka zaproponowała kilka zabaw ruchowych. W podejmowanych przez uczniów działaniach szczególnie widoczne było to, że dzieci lubią razem się bawić i stanowią niezwykle zgrany zespół. Ten wyjazd z pewnością zintegrował jeszcze bardziej naszą wspaniałą klasę – 6b.

Agnieszka Śmietanka

Tam, gdzie San domierza do Wisły

12 października 2016 roku uczniowie klas 2c i 2h wraz z opiekunami wybrali się na wycieczkę do Sandomierza. Dzień nie był zbyt słoneczny, ale to nie przeszkodziło nam w zwiedzaniu tego pięknego miasta. Najpierw odwiedziliśmy zbrojownię rycerską, gdzie można zobaczyć, a co najważniejsze -  przymierzyć stroje rycerskie, własnoręcznie wziąć miecz, kuszę, halabardę. Dziewczynki mogły się poczuć jak renesansowe czy barokowe księżniczki. Zbrojownia to jedno z najbardziej niesamowitych miejsc w Sandomierzu. Niezwykły jest również rycerz Łukasz, który w ciekawy i zabawny sposób opowiadał nam o historii miasta.

Następnym punktem programu wycieczki była Podziemna Trasa Turystyczna. Trasa prowadzi pod ośmioma kamienicami. Najgłębsze wyrobiska sięgają 12 m pod płytę Rynku, a długość chodników wynosi 470 m. Sandomierskie lochy owiane są legendami. Najsłynniejsza mówi o Halinie Krępiance, która została zasypana wraz z Tatarami w tajemnych korytarzach. Podziwialiśmy jej odwagę. Pani Przewodnik opowiedziała nam również skąd wzięła się nazwa miasta Sandomierz: od położenia geograficznego nad rzeką Wisła, do której wpada — “domierza” San. (“San — domierza”).  San w dawnych wiekach wpadał do Wisły niemal na wprost Sandomierza.

Z prawdziwą przyjemnością przespacerowaliśmy przez sandomierski rynek, podziwialiśmy Bramę Opatowską i piękne kamienice. Dużą frajdą był rejs statkiem po Wiśle. Po tych wszystkich atrakcjach z nieukrywaną radością poszliśmy na smaczny obiad. Potem jeszcze zakup pamiątek, zdjęcia i powrót do domu. Tę wycieczkę zapamiętamy na pewno.

Z wizytą w mieście na siedmiu wzgórzach określanym

,,Małym Rzymem'', czyli wycieczka do Sandomierza.

4 października całą klasą IIa i IIg podążając śladami historii udaliśmy się do Sandomierza. Mimo deszczowej pogody, pełni optymizmu i z uśmiechem na twarzach wsiedliśmy do autobusu. Po godzinnej podróży byliśmy na miejscu-powitała nas, widoczna już z daleka Brama Opatowska, uważana za odwieczny symbol tego miasta. To właśnie ona była pierwszą atrakcją naszego wyjazdu. Z wysokości 6 piętra można podziwiać piękną panoramę Sandomierza.

Po przejściu Bramą Opatowska nadszedł czas na kolejną atrakcję, czyli Podziemną Trasę Turystyczną. Dzięki półkilometrowej trasie podziemi mogliśmy na chwilę ukryć się przed kapryśną  pogodą. W trakcie wędrówki słuchaliśmy różnych legend. Jedna szczególnie utkwiła nam w pamięci-legenda o dzielnej Helenie. Głosi ona, że dziewczyna uratowała miasto przed Tatarami-sama zginęła. Po wysłuchaniu barwnych opowieści pani przewodnik udaliśmy się do Zbrojowni Rycerskiej. Przymierzaliśmy zbroje, braliśmy do ręki miecze, robiliśmy zdjęcia. Mogliśmy wysłuchać dowcipnych opowiadań pana przebranego za rycerza. Gdy wyszliśmy na Rynek Starego Miasta na niebie zaświeciło słońce dzięki czemu nabraliśmy jeszcze większej ochoty do dalszego zwiedzania. Podczas spaceru podziwialiśmy renesansowe kamieniczki oraz ratusz, uznawany za najpiękniejszy w Polsce. Charakterystycznym elementem pięknej budowli jest herb miasta i zegar słoneczny. Kolejnym punktem naszego programu był rejs statkiem ,,Syrenka''. Pochłonięci podziwianiem nadwiślańskiej przyrody nie zauważyliśmy kiedy statek wrócił na przystań i musieliśmy wysiadać. Długie zwiedzanie sprawiło, że zrobiliśmy się tak głodni, że zjedlibyśmy konia z kopytami. Z burczącymi brzuchami poszliśmy do restauracji na ciepły i pyszny obiad. Gdy byliśmy juz najedzeni przeznaczyliśmy trochę czasu na zakup pamiątek. Szczególną popularnością cieszyły się krówki sandomierskie, na których widok każdemu ciekła ślinka. Po zakupach na rynku, zmęczeni, ale zadowoleni  wróciliśmy do Zwolenia. W drodze powrotnej wymienialiśmy się swoimi wrażeniami z wyjazdu.  Była to jedna z naszych ulubionych wycieczek, niecierpliwie czekamy na kolejne.

Agata Dmuchowska, Anna Duliasz

Klasa 2d i 2f w Sandomierzu

29 września 2016 roku byliśmy na wycieczce w Sandomierzu. Sandomierz to jedno z najstarszych miast Polski. Jego Stare Miasto pamięta wiele wydarzeń. Budynki i uliczki są pełne uroku. Chętnie nimi kroczyliśmy, bo kierowały naszą wyobraźnię w odległe, historyczne czasy. Pogoda była przepiękna, wręcz wymarzona na zwiedzanie; termometr wskazywał 250C.

Pierwszym zabytkiem, który zwiedziliśmy, była Podziemna Trasa Turystyczna. Szliśmy nią prawie godzinę, słuchając ciekawych opowieści pani przewodnik. Potem byliśmy w Zbrojowni  Rycerskiej. Mogliśmy się tam przebrać za damy dworu, księżniczki, rycerzy i inne postaci żyjące w dawnych czasach oraz posłuchać dowcipnych opowiadań prowadzącego spotkanie. Następnie weszliśmy na Bramę Opatowską i podziwialiśmy panoramę miasta. Głodni poszliśmy do baru „Świat Pierogów”. Każdy mógł sobie wybrać taki rodzaj pierogów, na jakie miał ochotę – było ich aż 30. Później mieliśmy czas na zakup pamiątek. Kolejnym punktem naszego programu był rejs statkiem „Syrenka” po Wiśle. Było bardzo przyjemnie. Podziwialiśmy nadwiślańską przyrodę, a także śpiewaliśmy, co bardzo podobało się dorosłym pasażerom płynącym z nami. W drodze powrotnej wstąpiliśmy do bazyliki katedralnej. Byliśmy tak cicho, że wzbudziliśmy podziw ludzi modlących się w świątyni. Dobrze, że posłuchaliśmy pani. Miło jest, gdy inni nas chwalą. Przed powrotem do autokaru mogliśmy kupić lody. Zmęczeni, ale szczęśliwi wróciliśmy do Zwolenia. Wycieczka zakończyła się o godzinie 18.00.

Uczniowie klasy 2d i 2f

Farma Iluzji

29 września 2016 roku uczniowie klasy IIIa i klasy IIIc wybrali się na wycieczkę do Farmy Iluzji. Bardzo ciekawą atrakcją był obrotowy domek. Grobowiec faraona to miejsce, w którym można się przestraszyć mumii wychodzących z trumien. Dobrą zabawę zapewniła nam karuzela łańcuchowa. Kolejną atrakcją, która nam się podobała był tunel zapomnienia. Oglądaliśmy też meble olbrzyma i spacerowaliśmy w labiryncie luster. Najbardziej podobał nam się krzywy dom, w którym wydaje się, że nie działa siła grawitacji. Ta wycieczka była bardzo fajna i wielu z nas pojedzie tam jeszcze raz z własną rodziną.

Marysia Płachta

uczennica klasy IIIa

Rowerowa eskapada

29 września 2016 roku nasza klasa VIa wybrała się na wycieczkę rowerową do Czarnolasu. Jazda rowerami nie obyła się bez przykrych niespodzianek, ale na szczęście dotarliśmy na miejsce. W muzeum dowiedzieliśmy się wielu ciekawych faktów z życia Jana Kochanowskiego. Następnie przyszedł czas na ognisko. Pod lipą chętne osoby recytowały fraszki znanego poety. Trochę zmęczeni, ale zadowoleni pełni wrażeń wróciliśmy do Zwolenia.

Małgorzata Jaskólska

uczennica klasy VIa

Copyright © 2011 Camelian Homes! All right Reserve!
Design by : Place your Website!

Distributed By Joomla Perfect   Sponsored By Ayos Hosting | Property List | FoodCart Franchise