Teatr Kamishibai – podsumowanie
W drugim semestrze uczniowie klasy 2e kontynuowali przygodę z Teatrzykiem Kamishibai w ramach projektu czytelniczego „Ja i moi przyjaciele. Uczymy się rozpoznawania emocji z Teatrzykiem Kamishibai”. Regularnie spotykali się z nauczycielami Biblioteki Pedagogicznej w Zwoleniu.
Na spotkaniach uczniowie słuchając i oglądając opowiadań przestawionych za pomocą teatrzyku kamishibai, dotykali różnych ważnych spraw i rozpoznawali ważne emocje, które targały postaciami tychże opowiadań, m.in.: „Odważny Leon zostaje strażakiem”- bajka o odważnym strusiu była tak naprawdę bajką o pragnieniu akceptacji w grupie, sposobach rozwiązywania konfliktów i poczuciu własnej wartości. Dzięki temu, że bohaterowie bajki są zwierzętami, a nie dziećmi, nikt nie poczuł się napiętnowany. Każde maluch po wysłuchaniu bajki może odkryć swoje atuty, które pomogą mu przełamać bariery w kontaktach z rówieśnikami.
„Umiem mówić nie – bajka o asertywności” – jak mówi sam tytuł, w tej bajce chodziło o asertywność, czyli umiejętność odmawiania w sytuacjach dla nas niekorzystnych, kiedy z jakiś względów zwykle ustępujemy wobec czyichś natarczywych żądań.
„ Złość mówi: dość!”- bajka terapeutyczna o prosiaczku, który złościł się, ale nie umiał powiedzieć dlaczego. Pomaga mu sympatyczna małpka.
„ O zajączku, który nie chciał się dzielić”- bajka pomogła dzieciom zrozumieć, dlaczego warto się dzielić i do czego prowadzi bycie samolubem.
Po każdym przedstawieniu nauczyciele Biblioteki Pedagogicznej prowadzili zajęcia zgodnie z tematyką bajek. Było dużo ciekawych zagadnień, krzyżówek, rebusów, a przede wszystkim rozmów.
3 czerwca zakończyliśmy przygodę z teatrzykiem. Wspólnie dokonaliśmy podsumowania projektu. Uczniowie, oglądając zdjęcia z poszczególnych zajęć, mogli jeszcze raz wrócić do poznanych bohaterów i ich problemów.
Czekamy na więcej.
Edyta Cieślik