Wycieczki szkolne 2020/2021

Wycieczka nad zalew

24 czerwca 2021 roku byliśmy na wycieczce nad zalewem, który jest koło Zwolenia na rzece Zwolence. Zorganizowali nam ją rodzice: mama Jasia Wesołowskiego, mama Zuzi Popiel, mama Łucji Furgi i nasza Pani. Z powodu koronawirusa nigdzie wcześniej nie mogliśmy pojechać. To była nasza pierwsza, dłuższa wycieczka w tym roku szkolnym. Najważniejszym jej celem było samodzielne upieczenie kiełbasek przy ognisku. I zrobiliśmy to!!! Kiełbaski piekliśmy na długich kijach, żeby było bezpiecznie. Były ciepłe i pyszne! Mamy przygotowały nam także owocowe szaszłyki (każdy mógł sobie zrobić drugiego samodzielnie), kawałki arbuza, ciasto i napoje. Nikt nie był głodny. Między posiłkami bawiliśmy się. Najwięcej czasu spędziliśmy na placu zabaw, który jest obok zalewu. Graliśmy także w piłkę, w badmintona, ringo, puszczaliśmy bańki mydlane (były wielkie i kolorowe) i rzucaliśmy piłeczki do kosza, który założyliśmy Anielce na głowę. Spacerując dookoła zalewu przechodziliśmy przez park. Rosną w nim zabytkowe drzewa. Są bardzo wysokie, stare i mają grube, powyginane pnie. Nieczęsto widzimy takie drzewa.

Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni wróciliśmy do szkoły autobusem szkolnym. Wycieczka była super!

Uczniowie Ib

z wychowawczynią - Hanną Furga

Zdjęcia: H. Furga, E. Matyga

Nadal się integrujemy …

Nie dane nam było przeżyć wielu zaplanowanych wycieczek i zielonej szkoły… hmm, trudno – taki czas. Nasz wspólny wyjazd do Miodnych był fajny, wiele atrakcji i zabawy. Mieliśmy fajną lekcję o roślinach i zwierzętach, które mieszkają w naszych lasach. Słuchaliśmy ich odgłosów, oglądaliśmy eksponaty. Potem piekliśmy kiełbaski na wielkim ognisku i ze smakiem je zajadaliśmy. Nasi rodzice urządzili nam „ucztę”, bo każdy znalazł to, na co ma ochotę i lody. Jednostka straży, która dba o las nieco ochłodziła nas czystą wodą …uff, ale to było przyjemne.

Do zobaczenia po wakacjach!

Gabrysia i Zuzia z 3c

Zdjęcia: A. Hojecka

Spotkanie z alpakami

Rok szkolny 2020/21 uczniowie klasy 4c zakończyli wyjazdem do Alpakarni „Przystań Tu”. Alpaki to zwierzęta niezwykle przyjazne człowiekowi. Czas spędzony w ich towarzystwie wpływa na poprawę nastroju i jest przyjemną formą relaksu dla wszystkich, którzy na co dzień żyją w stresie. Te sympatyczne zwierzęta pochodzą z Ameryki Południowej ale doskonale dostosowują się do warunków w Polsce.

Właściciele alpakarni zadbali o to, żeby nasi uczniowie mieli jak najwięcej atrakcji. Dzieci karmiły zwierzęta, przytulały, głaskały. Zwracały się do nich po imieniu, bo każda z pięciu alpak nazywa się inaczej. Wzięły także udział w warsztatach kulinarnych, przygotowując kruche babeczki i muffinki.

Miło upału, który tego dnia panował, czas upłynął bardzo przyjemnie a alpaki okazały się niezwykle przyjaznymi, towarzyskimi i łagodnymi zwierzętami.

M. Śmietanka, R. Kramarczyk

Dzień Dziecka w Czarnolesie

1 czerwca to coroczne Święto Dzieci. Uczniowie klasy 4c w tym roku dzień ten spędzili w Czarnolesie. Jest to miejsce, gdzie żył i tworzył Jan Kochanowski. Dziś znajduje się tu Muzeum tego słynnego Poety. Wystawy przybliżają kolejne etapy życia Jana Kochanowskiego: edukacja, pobyt na dworze królewskim, okres czarnoleski i działalność publiczna. Po zwiedzeniu Muzeum spacerowaliśmy po pięknym parku krajobrazowym. W miejscu, gdzie stała słynna czarnoleska lipa leży tajemniczy głaz. Warto na nim usiąść, bo legenda mówi, że pojawia się wówczas dar pięknego pisania. Zajrzeliśmy także do podziemi, gdzie zaaranżowano scenę z „Rzeczpospolitej Babińskiej” – prześmiewczych spotkań towarzyskich XVI wiecznej szlachty. Po chwilach literackiej zadumy i refleksji przyszedł czas na ognisko i zabawy na powietrzu. Uczniowie otrzymali także książki autorstwa Waldemara Cichonia z imienną dedykacją. Po długim okresie nauczania zdalnego nasza wycieczka była wspaniałą formą integracji. Na długo zapamiętamy zapach ogniska, smak pieczonej kiełbaski oraz spacery urokliwymi alejkami parku.

R. Kramarczyk, M. Śmietanka

Copyright © 2011 Camelian Homes! All right Reserve!
Design by : Place your Website!

Distributed By Joomla Perfect   Sponsored By Ayos Hosting | Property List | FoodCart Franchise